Tuottavampi ja turvallisempi terminaali
Automaattisten konttinostureiden (ASC) ja automaattisten kuljetuslukkien yhdistelmä pitää meriliikennepuolen tuottavuuden korkeana sekä varmistaa parhaan mahdollisen turvallisuustason ja meriliikennettä koskevien määräyksien noudattamisen.
Automaatio minimoi inhimillisien virheiden mahdollisuuden ja parantaa turvallisuutta. Lisäksi se ehkäisee tuottavuutta ja kannattavuutta vahingoittavia yllättäviä toiminnan keskeytyksiä. Kalmarin automaattiset konttinosturit ja konttilukit perustuvat Kalmar One -automaatiojärjestelmään, joka tarjoaa terminaalille käytössä koetellut toiminnallisuudet ja prosessit.
Automaattisia konttinostureita käytetään tavallisesti suurissa terminaaleissa, joissa käsittelykapasiteetti ja pinoamistiheys ovat tärkeitä tehokkuuden mittareita. Ne voivat kuitenkin olla pitkällä aikavälillä kustannustehokas ratkaisu myös keskikokoisissa terminaaleissa.
Automaattinen kuorma-autokuljetusten käsittely mahdollistaa tieliikennekäyttöön tarkoitettujen kuorma-autojen käsittelyn suoraan automaattisen konttinosturin vaihtoalueella, jolloin maapuolella ei tarvita välikuljetuksia. Se erottaa automaattiset toiminnot manuaalisista, parantaa turvallisuutta ja tehokkuutta sekä alentaa kustannuksia.
Kalmar on edelläkävijä konttien pinoamisen automatisoinnissa. Olemme tehneet useita asioita ensimmäisenä alallamme:
- Maailman ensimmäiset automaattiset konttinosturit, European Container Terminals, Hollanti.
- Maailman ensimmäinen kolmen nosturin automaattinen pinoamiskonsepti, HHLA, Hampuri.
- Maailman ensimmäiset puoliautomaattiset kuljetuslukit, London Gateway.
- Maailman ensimmäisen hybriditerminaalin suunnittelu, TraPac, Los Angeles.
- Ensimmäinen täysin automatisoitu OneTerminal ratkaisu, VICT, Melbourne.