Ota yhteyttä

Kalmarin laitteiden automatisointi

Konttiliikenteen volyymin kasvu, entistä suuremmat alukset ja viipymisaikojen minimointipaine painostavat operaattoreita tehostamaan toimintaansa. Yksinkertaistettuna kontteja on pystyttävä käsittelemään enemmän vähemmässä ajassa ja pienemmässä tilassa kuin ennen noudattaen samalla koko ajan kiristyviä ympäristömääräyksiä. Kun tähän lisätään pyrkimys parantaa turvallisuutta ja vähentää kustannuksia, automatisointi on luonnollinen ratkaisu.

Automaatiojärjestelmillä saavutettava parempi tuottavuus pienentää käyttökustannuksia ja luo vankan perustan tulevaisuuden kasvulle. Automaation ansiosta olet valmis huomista varten jo tänään.

Automaatioinnovaatioiden tekijä

Automatisointi takaa tasaiset, ennakoitavat ja luotettavat työsuoritukset. Se puolestaan tarkoittaa, että pystyt tarjoamaan luotettavia suunnitelmia ja aluksien käsittelypalveluja. Näin terminaalillasi on kilpailuetu, mikä hyödyttää liiketoimintaasi.

Toimme ensimmäisenä valmistajana markkinoille automaattiset konttinosturit vuonna 1990 European Container Terminalsin terminaalissa Hollannissa. Esittelimme myös maailman ensimmäiset automaattiset konttilukit Hollannin Hoogovensissa vuonna 1993. Kuluvalla vuosituhannella olemme edelleen johtava laiteautomaatioratkaisujen toimittaja. Laitteillamme toteutettiin ensimmäinen automatisoitu konttilukkiterminaali Australian Brisbanessa vuonna 2005, ja toimitimme maailman ensimmäisen kolmen nosturin automaattisen pinoamisjärjestelmän HHLA-terminaaliin Saksan Hampuriin vuonna 2009.

Lisäksi olemme toteuttaneet TraPac-hybriditerminaalin Yhdysvaltain Los Angelesissa vuonna 2014 sekä Norjan Oslossa vuonna 2015 avattavan, maailman nykyaikaisimman mobiilipukkinosturiterminaalin.

Automaattinen konttilukkiterminaali

Kun laituri-, pinoamis- ja maaliikennetoimintojen automatisointi onnistuu yhdellä ainoalla laitteella, automaattiterminaalin toteuttaminen voi olla yksinkertaista, matalariskistä ja toteutettavissa suhteellisen nopeasti.

Automaattinen konttinosturiterminaali

Automaattisilla konttinostureilla voidaan saavuttaa suurin mahdollinen kapasiteetti ja pinoamistiheys. Automaattisilla konttinostureilla varustettu terminaali optimoi käsittelykapasiteetin ja konttipinoille varattavan pinta-alan.

Automaattinen mobiilipukkinosturiterminaali

Mobiilipukkinosturit (RTG) ovat suosituin valinta konttien pinoamistehtäviin terminaaleissa ympäri maailman erityisesti silloin, kun hyvä pinoamiskapasiteetti ja käsiteltävyys ovat tärkeimpiä vaatimuksia.

Terminaalin muuntaminen

Vaikka automatisointi onnistuu helpommin uusissa ns. greenfield-terminaaleissa, myös olemassa oleva ns. brownfield-terminaali voidaan automatisoida joko osittain tai kokonaan.  

Patrick Brisbane, Australia

Automaatio on avainasemassa oleva kilpailuetu Patrickin konttiterminaalille Brisbanen satamassa Australiassa.

Lue lisää

HHLA, CTB, Saksa

Hampurin suurin ja vanhin konttiterminaali säilyttää johtoasemansa kaksinkertaistamalla kapasiteettinsa pinta-alan pysyessä samana.

Lue lisää

Europe Container Terminals (ECT)

Europe Container Terminals operoi 13 Kalmarin konttikurottajaa ja neljää tyhjien konttien käsittelijää sisämaaterminaaleissaan. Koneet kattaa viisivuotinen huoltosopimus. Koneet tarjoavat suuren nostokapasiteetin ja ylivoimaisen ympäristöystävällisyyden.

Lue lisää