Ota yhteyttä

Kalmarin automaattinen mobiilipukkinosturiterminaali

Uudenlaista vapautta

Mobiilipukkinosturit (RTG) ovat suosituin valinta konttien pinoamistehtäviin terminaaleissa ympäri maailman erityisesti silloin, kun hyvä pinoamiskapasiteetti ja käsiteltävyys ovat tärkeimpiä vaatimuksia. Tarvittava automatisoinnin aste riippuu käyttötarkoituksesta. Kalmar antaa vapauden valita juuri omaan käyttöönne sopivan yhdistelmän täysin manuaalisesti ohjattavasta kalustosta puoli- tai täysautomaattiseen. Kalmarin mobiilipukkinosturit ovat markkinoiden tehokkaimmat laitteet sekä suorituskyvyllä että energiankulutuksella mitattuna. Valikoimaamme kuuluu perinteisien polttoainekäyttöisien laitteiden lisäksi myös hybridi- ja sähkömalleja. Lisäksi saatavana on horisontaalikuljetuksien automatisointiratkaisu Kalmar AutoShuttle™.

Turvallisuus etusijalla

Mobiilipukkinostureissa yhdistyvät hyvä pinoamistiheys ja loistava käsiteltävyys. Siksi ne sopivat hyvin käytettäväksi sekä keskikokoisissa että suurissa terminaaleissa. Useimmiten terminaalitraktorit luovuttavat kuorman mobiilipukkinostureille. On kuitenkin mahdollista järjestää horisontaalinen siirto laiturista konttipinoille Kalmar AutoShuttle -ratkaisulla. Horisontaalisien kuljetuksien automatisoinnilla toiminnoista saadaan turvallisempia, sillä työntekijöiden ei tarvitse enää olla käsittelykaistalla nosturin alla.

 

Terminaalin muuntaminen

Vaikka automatisointi onnistuu helpommin uusissa ns. greenfield-terminaaleissa, myös olemassa oleva ns. brownfield-terminaali voidaan automatisoida joko osittain tai kokonaan.

Lue lisää

 

Kalmarin TLS-laitehallintajärjestelmä mahdollistaa mobiilipukkinostureiden paikan määrittämisen automaattisesti. Puoliautomaattitilassa järjestelmä ohjaa nostimen seuraavaan asentoon, kun kuljettaja syöttää komennon manuaalisesti. Turvallisuutta voidaan parantaa entisestään ottamalla käyttöön nosturin automaattiohjaus, trukin noston estojärjestelmä (joka estää lukitun kontin nostamisen vahingossa) ja konttipinojen profilointi (joka estää konttien tahattoman pudottamisen pinosta).

Kaikissa Kalmarin mobiilipukkinostureissa on markkinoiden pisin huoltoväli, 1 000 tuntia sekä nosturille että moottorille

 

Patrick Brisbane, Australia

Automaatio on avainasemassa oleva kilpailuetu Patrickin konttiterminaalille Brisbanen satamassa Australiassa.

Lue lisää

HHLA, CTB, Saksa

Hampurin suurin ja vanhin konttiterminaali säilyttää johtoasemansa kaksinkertaistamalla kapasiteettinsa pinta-alan pysyessä samana.

Lue lisää

Europe Container Terminals (ECT)

Europe Container Terminals operoi 13 Kalmarin konttikurottajaa ja neljää tyhjien konttien käsittelijää sisämaaterminaaleissaan. Koneet kattaa viisivuotinen huoltosopimus. Koneet tarjoavat suuren nostokapasiteetin ja ylivoimaisen ympäristöystävällisyyden.

Lue lisää