Kalmar toteuttaa DP World London Gatewayn automatisoidun ytimen

Täysin integroidut laitteet ja terminaalin toiminnanohjausjärjestelmä, jotka tekevät toimintamme mahdollisimman tehokkaaksi, ovat meille äärimmäisen tärkeitä. Andrew Bowen, suunnittelujohtaja, DP World London Gateway
DP World London Gatewayn sydämestä löytyvät Kalmarin automaatioratkaisut. Lopullisella 3,5 miljoonan TEU:n vuosikapasiteetillaan se keskittyy automaatioon tarjotakseen optimaalisen tuottavuuden ja alhaisemmat käyttökustannukset.
Haasteena oli kehittää täysin uusi satama- ja logistiikkapuisto, joka keskittyy automaatioon maksimaalisen tuottavuuden, alhaisempien käyttökustannuksien ja ympäristöystävällisyyden saavuttamiseksi. Isossa-Britanniassa on tällä hetkellä vain muutama satamalaitos, joka pystyy käsittelemään uusia suurempia konttilaivoja. DP World on suunnittelemassa satamalaitosta hoitamaan nimenomaan suurimmat alukset, jotka ovat tulossa käyttöön nyt ja tulevaisuudessa.
Kalmar tarjoaa avaimet käteen -periaatteella ratkaisun, joka käsittää 40 automaattista konttinosturia (ASC), automatisoidun rekkakuljetuksien käsittelyn – mikä puolestaan automatisoi maaliikennetoiminnot terminaalissa – ja 28 kuljetuslukkia, integroituna Navis N4 -toiminnanohjausjärjestelmään (TOS) Kalmarin konttikurottajien tukemana. Navis N4 TOS hoitaa myös konttien siirron terminaalin ja viereisen logistiikkapuiston välillä sekä suorittaa automatisoituja prosesseja sen portilla, konttikentällä ja rautatieterminaalissa.
Kattava automaatio, joka saavutetaan integroimalla ASC:t ja kuljetuslukit N4 TOS:in kanssa, tarjoaa paremman pinoamistiheyden ja skaalautuvuutta kasvavien volyymien varalta sekä todistettua turvallisuutta, taloudellisuutta ja varmuutta. Myös tuottavuus paranee, sillä laitteet kykenevät toimimaan kovassa tuulessa. Korkean suorituskyvyn laitteisiin ja automatisoituihin järjestelmiin keskittyvä satama on vahvasti matkalla tavoitteeseensa saavuttaa valmistuttuaan 3,5 miljoonan TEU:n vuosikapasiteetti.