Tähtäimessä kestävä kehitys

Uusi konttilukki on osoittanut pystyvänsä tarjoamaan kuljettajillemme ergonomisemman työympäristön. Randy Verresen, MSC PSA European Terminalin tekninen johtaja.
Uusi hybridikonttilukki on luokkansa edelläkävijä polttoaineenkulutuksessa ja päästöissä.
Satama on keskittynyt kehittämään toiminnoistaan kestävän kehityksen periaatteiden mukaisia pyrkien samalla minimoimaan pääoma- ja käyttökustannukset.
MSC PSA European Terminal (MPET) valitsi Kalmarin uuden konttilukin vähentääkseen polttoaineenkulutusta ja hiilidioksidipäästöjä sekä parantaakseen käytettävyyttä ja kuljettajan ajokokemusta. Kalmarin uusi hybriditeknologia ja innovaatiot tukevat MPET:n vaatimuksia.
"Kalmar panostaa jatkuvasti konttilukkiensa kehittämiseen", toteaa MPET:n tekninen johtaja Randy Verresen.
Kalmar-hybridikonttilukki saavutti 37 prosenttia penemmän polttoaineenkulutuksen perinteiseen diesel-sähkökäyttöiseen laitteeseen verrattuna. Keskikulutus oli 12,3 litraa tunnissa. Vuositasolla se tarkoittaa 97 tonnia pienempiä hiilidioksidipäästöjä perinteisiin koneisiin verrattuna.
"Uusi konttilukki on osoittanut pystyvänsä tarjoamaan kuljettajillemme ergonomisemman työympäristön", jatkaa Verresen.