Patrick Brisbane, Australia

"12 kuukauden aikana ei tapahtunut ainuttakaan poissaoloa aiheuttanutta tapaturmaa 160 työntekijämme joukossa." Matt Hollamby, Brisbanen päälikkö, Terminaaliosasto, Patrick
Patrickin matka kohti automaatiota alkoi 1990-luvun puolivälissä, kun johtoryhmä kohtasi haasteen parantaa toiminnan turvallisuutta ja tehokkuutta hilliten samalla kasvavia
kustannuksia. Patrick näki automaation mahdollisuutena virtaviivaistaa toimintoja ja esitellä tuotantolinjojen konsepteja terminaaliahtaukseen.
Lisäpotkun tarjosi kolmannen ahtausyrityksen nousu haastamaan aikaisemmin Brisbanen satamaa käytännössä kaksistaan hallinneita Patrickia ja DP Worldia. Operaation tarkoituksena oli parantaa ahtaustoimintaa
kiristyvän kilpailun ja vaikeampien toimintaolosuhteiden varalta.
Patrick päätti automatisoida vanhan Kalmar-konttilukkinsa, mikä mahdollisti vaiheittaisen siirtymän manuaalisista automatisoituihin prosesseihin.
Kalmarin AutoStrad-konttilukeissa käytettävä automaatioteknologia kehitettiin Kalmarin ja Ascianon välisessä läheisessä yhteistyössä.
Patrickin Brisbanen terminaalissa toimii nykyisin 27 Kalmarin AutoStrad-konttilukkia, ja yritys suunnittelee ottavansa käyttöön 44 AutoStradia ja reaaliaikaiset ohjausjärjestelmät Port Botanyn
uudistusprojektissa Sydneyssä alkuvuoteen 2015 mennessä.
Täysin automatisoidut konttilukit voivat toimia kellon ympäri joka päivänä, alentaen merkittävästi työvoimakustannuksia. Nykyisin tarvitaan enää neljän hengen nosturitiimi operoimaan satamanosturia sekä satama-aluetta ja pinoamisaluetta.
Inhimillisten virheiden poistuminen on eräs automatisoidun järjestelmän tärkeimmistä eduista. Tuloksena on selkeä parannus työturvallisuuteen. Patrickin AutoStrad-terminaalista on tullut eräs maailman turvallisimmista Kalmarin AutoStrad-järjestelmän käyttöönoton jälkeen.