Ota yhteyttä

Nostureiden polttoaineensäästö ja mobiilipukkinostureiden sähköistämisratkaisut

Pienemmät kustannukset ja ympäristöhaitat

Polttoainekulut on yksi merkittävimmistä siirtokohtaisiin kustannuksiin vaikuttavista tekijöistä. Polttoainekuluja voidaan vähentää huomattavasti sähköistämällä olemassa oleva, dieselmoottorikäyttöinen mobiilipukkinosturikalusto.

Sähköistämisellä mobiilipukkinostureiden polttoaineenkulutusta voidaan vähentää jopa 95 %

Mobiilipukkinostureiden sähköistäminen vähentää haitallisia päästöjä, ja polttoainekulut voivat olla jopa 95 % pienemmät. Sijoitetun pääoman takaisinmaksuaika voi olla jopa alle kaksi vuotta.

Pystymme toimittamaan avaimet käteen -sähköistämisratkaisut kaikkien valmistajien mobiilipukkinostureihin. Kalmarin asiantuntijat määrittävät yhteistyössä yrityksesi edustajien kanssa juuri teidän tarpeisiinne parhaiten sopivan ratkaisun, jolla saavutetaan paras mahdollinen sijoitetun pääoman tuotto.

Yhteistyö Kalmarin kanssa tarkoittaa, että pääset hyötymään markkinoiden parhaasta teknologiasta ja ratkaisuista. Olemme täysin puolueeton ja itsenäinen toimija, minkä ansiosta pystymme auttamaan kaikkien valmistajien laitteistojen sähköistämisessä.

Avaimet käteen -projekti kattaa virransyötön ja sähköasemien suunnittelun ja toteutuksen sekä johtimien kisko- tai kelajärjestelmän integroinnin. Projektissa huomioidaan aina koko keskenään tekemisissä olevien osien ketju.

E-RTG-nosturimuutosten päätyypit ovat johdinkela- ja johdinkiskojärjestelmät.


Johdinkelajärjestelmä

Johdinkelajärjestelmissä (400 V – 13 kV) nosturiin asennetaan yleensä muuntaja, joka alentaa sähköaseman syöttöjännitteen E-RTG-moottorille sopivaksi tulojännitteeksi. Virransyötön kytkentäkohta voi olla konttipinon keskellä, päädyssä tai molemmissa kohdissa. Kun kyseessä on nosturimodifikaatio, dieselgeneraattori voidaan joko jättää paikalleen tai irrottaa. Jos se irrotetaan, nosturilohkojen muutokset ja kunnossapitokohteisiin pääsy edellyttävät lisägeneraattoreita tai akkuja.


Johdinkiskojärjestelmä

Johdinkiskojärjestelmiin (400–1 000 V) on asennettava teräksestä valmistettu apukisko kaikille terminaalin pinoamisalueille. Matalajännitekaapelit syöttävät virran sähköasemista johdinkiskoihin. Virtajohdin voidaan kytkeä manuaalisesti kollektorivaunuun, jota vedetään kiskoa pitkin mobiilipukkinosturin liikkuessa. Vaihtoehtoisesti voidaan käyttää nosturiin integroitua automaattista kollektorivartta. Tällöin käyttäjien ei tarvitse puuttua järjestelmän toimintaan ja pinojen vaihdot sujuvat nopeammin.