Arvopaperimarkkinalain 9. luvun 5. pykälän mukainen ilmoitus: D-sijoitus oy:n omistus Cargotecissa siirtyy Pivosto Oy:lle

CARGOTEC OYJ, PÖRSSITIEDOTE, 31.8.2015 KLO 16.30

Cargotec Oyj on 31.8.2015 vastaanottanut D-sijoitus oy:ltä (y-tunnus 1948057-7)  arvopaperimarkkinalain mukaisen ilmoituksen, jonka mukaan yhtiö on 31.8.2015 jakautunut niin, että Ilona Herlinin määräysvaltayhteisön D-sijoitus oy:n omistamat Cargotec Oyj:n osakkeet ovat siirtyneet Pivosto Oy:lle (y-tunnus 2690030-6). Ilona Herlinin omistusosuus Cargotec Oyj:ssä on uuden Pivosto Oy:n kautta 10,50 % osakkeista ja 22,11 % osakkeiden tuottamasta äänimäärästä.

Cargotec Oyj vastaanotti 30.4.2015 D-sijoitus oy:ltä (y-tunnus 1948057-7) arvopaperimarkkinalain mukaisen ilmoituksen, jonka mukaan yhtiö oli 30.4.2015 allekirjoittanut jakautumissuunnitelman. Jakautumisen toteutuessa Ilona Herlinin määräysvaltayhteisön D-sijoitus oy:n omistamat Cargotec Oyj:n osakkeet siirtyisivät jakautumisen täytäntöönpanon rekisteröinnin yhteydessä perustettavalle Pivosto Oy:lle. Jakautuminen rekisteröitiin 31.8.2015.

Paula Liimatta, sijoittajasuhdejohtaja, puh. 020 777 4084

Cargotec muokkaa lastinkäsittelytoimialaa asiakkaidensa ja osakkeenomistajiensa eduksi. Cargotecin liiketoiminta-alueet MacGregor, Kalmar ja Hiab tunnetaan johtavista lastin- ja kuormankäsittelyalan ratkaisuistaan ympäri maailman. Niiden maailmanlaajuiset verkostot toimivat lähellä asiakkaita, ja kattavat huoltopalvelut takaavat jatkuvan, luotettavan ja ympäristöystävällisen toiminnan asiakkaiden tarpeiden mukaisesti. Cargotecin liikevaihto vuonna 2014 oli noin 3,4 miljardia euroa, ja konserni työllistää noin 11 000 henkilöä. Cargotecin B-sarjan osake on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä kaupankäyntitunnuksella CGCBV. www.cargotec.fi