Kalmar ja Wallenius Wilhelmsen vahvistavat vuosikymmeniä kestänyttä yhteistyötään uudella tilauksella, joka sisältää täyssähköisiä haarukkatrukkeja ja konttikurottajia

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 8. TAMMIKUUTA 2024 KLO 10

Cargoteciin kuuluva Kalmar on saanut suuren tilauksen johtavalta norjalaiselta logistiikkapalvelujen tarjoajalta Wallenius Wilhelmseniltä. Tilaus sisältää neljän raskaan kapasiteettiluokan sähkötrukin, kahden täyssähköisen konttikurottajan ja kolmen raskaan terminaalitraktorin toimittamisen yrityksen Yhdysvaltain toimitusketjuverkostoon. Tilaus, joka sisältää myös Kalmar Insight -ratkaisun kaluston suorituskyvyn hallintaan, kirjattiin Cargotecin vuoden 2023 viimeisen neljänneksen saatuihin tilauksiin.

Wallenius Wilhelmsen on yksi maailman johtavista ajoneuvokuljetusten ja -logistiikan yrityksistä, ja se työllistää lähes 9 500 henkilöä 28 maassa. Yrityksen maakuljetusten logistiikkapalveluverkosto sisältää kahdeksan terminaalia, 11 sisämaan jakeluverkkoa ja yli 66 palvelu- ja käsittelykeskusta eri puolilla maailmaa. Merikuljetuksiin yrityksellä on 125 alusta, jotka operoivat 15 reitillä kuuden mantereen välillä.

Yksi yrityksen strategisista tavoitteista maalogistiikan päästöjen vähentämiseksi on puhtaan kaluston aloite, jossa kaikki uudet laitteet ovat mahdollisuuksien mukaan päästöttömiä.

Ove Moring, toimittaja- ja sopimushallinnan johtaja, Wallenius Wilhelmsen: ”Yhtiöidemme yhteinen historia ulottuu yli kolmen vuosikymmenen taakse. Nykyisten lastinkäsittelylaitteidemme korvaaminen täyssähköisillä ja entistä ekotehokkaammilla koneilla on ratkaisevassa asemassa kunnianhimoisen hiili-intensiteetin vähentämistavoitteemme saavuttamisessa. Uskomme, että Kalmarin raskaaseen kalustoon panostaminen on juuri oikea ratkaisu tavoitteidemme saavuttamista ajatellen.”

Svante Alverönn, globaalien palveluratkaisujen johtaja, Kalmar: ”Olemme erittäin ylpeitä siitä, että Wallenius Wilhelmsen valitsi nimenomaan Kalmarin laitteita osaksi Yhdysvaltain kalustonsa uusimisohjelmaa. Tämä tilaus osoittaa jälleen selvästi, että raskaiden kuormien käsittelyyn kykenevien, järeiden täyssähkökoneiden kysyntä on nopeassa kasvussa, ja meille kyseessä on ensimmäinen sähkötoimisten konttikurottajien ja raskaiden sähkötrukkien toimitus Yhdysvalloissa toimivalle asiakkaalle.”

Svante Alverönn, globaalien palveluratkaisujen johtaja, Kalmar, puhelin: +46 705 925 760, svante.alveronn@kalmarglobal.com

Maija Eklöf, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Kalmar, puhelin: +358 20 777 4096, maija.eklof@kalmarglobal.com

Kalmar on satamien, terminaalien, jakelukeskusten ja raskaan teollisuuden kestävien lastinkäsittelyratkaisujen globaali markkinajohtaja. Laajan sähkötoimisten tuotteiden valikoimamme ja maailmanlaajuisen palveluverkostomme ansiosta voimme auttaa asiakkaitamme tekemään toiminnastaan entistäkin turvallisempaa, ekotehokkaampaa ja tuottavampaa. Yhteistyössä kehitettävät innovatiiviset ratkaisut muokkaavat alamme tulevaisuutta asiakkaidemme eduksi. www.kalmarglobal.com

Kalmar on osa Cargotec-konsernia. Cargotecin (Nasdaq Helsinki: kaupankäyntitunnus CGCBV) liikevaihto vuonna 2022 oli noin 4,1 miljardia euroa, ja konserni työllistää noin 11 800 henkilöä. www.cargotec.com