Muutoksia Cargotecin johtoryhmässä

CARGOTEC OYJ, PÖRSSITIEDOTE, 12.6.2014 KLO 12.00

Muutoksia Cargotecin johtoryhmässä

Cargotecin johtoryhmän jäsen ja MacGregor-liiketoiminta-alueen johtaja Eric Nielsen eroaa Cargotecin palveluksesta henkilökohtaisista syistä. MacGregorin väliaikaisena johtajana toimii 12.6.2014 alkaen Cargotecin toimitusjohtaja Mika Vehviläinen. Rekrytointiprosessi uuden johtajan löytämiseksi MacGregor-liiketoiminta-alueelle käynnistetään välittömästi. Eric Nielsen tuli Cargotecin palvelukseen syyskuussa 2013.

Cargotecin johtoryhmään kuuluvat 12.6.2014 alkaen toimitusjohtaja Mika Vehviläinen, talous- ja rahoitusjohtaja Eeva Sipilä, strategiajohtaja Mikael Laine ja henkilöstöjohtaja Mikko Pelkonen sekä liiketoiminta-alueiden johtajat Olli Isotalo (Kalmar) ja Roland Sundén (Hiab). Johtoryhmän sihteerinä toimii Cargotecin lakiasiainjohtaja Outi Aaltonen.

Lisätietoja tiedotusvälineille:
Toimitusjohtaja Mika Vehviläinen, puh. 020 777 4100
Viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtaja Anne Westersund, puh. 020 777 4460

Lisätietoja sijoittajille:
Talous- ja rahoitusjohtaja Eeva Sipilä, puh. 020 777 4104

Cargotec muokkaa lastinkäsittelytoimialaa asiakkaidensa ja osakkeenomistajiensa eduksi. Cargotecin liiketoiminta-alueet MacGregor, Kalmar ja Hiab tunnetaan johtavista lastin- ja kuormankäsittelyalan ratkaisuistaan ympäri maailman. Niiden maailmanlaajuiset verkostot toimivat lähellä asiakkaita, ja kattavat huoltopalvelut takaavat jatkuvan, luotettavan ja ympäristöystävällisen toiminnan asiakkaiden tarpeiden mukaisesti. Cargotecin liikevaihto vuonna 2013 oli noin 3,2 miljardia euroa, ja konserni työllistää noin 11 000 henkilöä. Cargotecin B-sarjan osake on listattu NASDAQ OMX Helsingissä kaupankäyntitunnuksella CGCBV. www.cargotec.fi