Cargotec vastaa offshore- ja kauppalaivojen heikkeneviin markkinoihin aloittamalla säästötoimenpiteet MacGregorissa

CARGOTEC OYJ, PÖRSSITIEDOTE, 28. HUHTIKUUTA 2015 KLO 11.55

Cargotec aloittaa MacGregorissa säästötoimenpiteet vastatakseen heikentyneeseen markkinatilanteeseen, joka johtuu alhaisesta öljyn hinnasta ja kauppalaivojen vähäisestä tilausmäärästä.

MacGregor arvioi saavuttavansa säästöjä arvioimalla uudelleen resurssitarpeensa ja suunnittelee tekevänsä tarvittavia sopeutustoimia ulkopuolisten työntekijöiden ja oman henkilökunnan määrässä. Samanaikaisesti MacGregor keskittyy vahvasti aiemmin ilmoitettujen kehitysohjelmien läpiviemiseen parantaakseen sisäistä tehokkuuttaan.

Suunniteltujen toimenpiteiden vaikutus on arviolta noin 220 työntekijän vähentäminen maailmanlaajuisesti. Mahdolliset työntekijöiden vähentämistoimenpiteet aloitetaan paikallisesti kunkin maan vaatimusten ja lainsäädännön mukaisesti. Tavoitteena on 20 miljoonan euron vuotuiset säästöt.

MacGregor työllistää maailmanlaajuisesti noin 2 750 henkilöä  33 maassa, ja eniten henkilökuntaa on Norjassa 630, Saksassa 460, Kiinassa 350 ja Ruotsissa 300. Suunniteltujen toimenpiteiden arvioidut vaikutukset ovat suurimmat Ruotsissa, Singaporessa ja Norjassa.

Suunnitelluista toimenpiteistä arvioidaan syntyvän 5 miljoonan euron uudelleenjärjestelykulut vuodelle 2015.

Lisätietoja lehdistölle:
Mika Vehviläinen, toimitusjohtaja, Cargotec, väliaikainen johtaja, MacGregor puh. 020 777 4101
Eeva Sipilä, talous- ja rahoitusjohtaja, puh. 020 777 4104
Minna Karhu, viestintäjohtaja, MacGregor, tel. +358 20 777 4500

Lisätietoja sijoittajille:
Paula Liimatta, sijoittajasuhdejohtaja, puh. 020 777 4084

Cargotec muokkaa lastinkäsittelytoimialaa asiakkaidensa ja osakkeenomistajiensa eduksi. Cargotecin liiketoiminta-alueet MacGregor, Kalmar ja Hiab tunnetaan johtavista lastin- ja kuormankäsittelyalan ratkaisuistaan ympäri maailman. Niiden maailmanlaajuiset verkostot toimivat lähellä asiakkaita, ja kattavat huoltopalvelut takaavat jatkuvan, luotettavan ja ympäristöystävällisen toiminnan asiakkaiden tarpeiden mukaisesti. Cargotecin liikevaihto vuonna 2014 oli noin 3,4 miljardia euroa, ja konserni työllistää noin 11 000 henkilöä. Cargotecin B-sarjan osake on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä kaupankäyntitunnuksella CGCBV. www.cargotec.fi