Kalmar modernisoi kahdeksan satamanosturia MSC Terminal VLC:lle Valenciassa Espanjassa

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 5. LOKAKUUTA KLO 10.00

Cargoteciin kuuluva Kalmar on julkistanut suuren sopimuksen Espanjan Valenciassa sijaitsevan MSC Terminal VLC:n kahdeksan satamanosturin korottamiseksi ja niiden ulottuvuuden laajentamiseksi. Tilaus on Kalmarin nosturien modernisointiin keskittyvän liiketoiminnan tähän mennessä suurin, ja se on kirjattu Cargotecin kolmannen vuosineljänneksen tilauskantaan. Uudistettujen nosturien on määrä olla toiminnassa vuoden 2017 puolivälissä.

MSC Terminal VLC päätti modernisoida satamanosturinsa, jotta ne kykenisivät palvelemaan suurempia aluksia terminaalin ennakoidessa konttiliikenteen kasvua. Sataman Paceco-nosturit pystyvät tällä hetkellä palvelemaan korkeintaan 16 000 TEU:n aluksia. Kalmar pidentää kaikkien kahdeksan nosturin puomeja kuudella metrillä ja korottaa kuutta nosturia 10 metrillä. Muutosprojektin jälkeen terminaali voi jatkossa palvella jopa 19 000 TEU:n kapasiteetin aluksia (MSC OSCAR -tyyppi).

Nosturipalveluiden johtaja José Ignacio Fernández Kalmarin Etelä-Euroopan, Afrikan ja Lähi-idän alueelta sanoo: "Olemme iloisia MSC Terminal VLC:n tilauksesta, joka on historiamme suurin satamanosturien muutosprojekti Etelä-Euroopassa. Nosturien käsittelykapasiteetin nostaminen on kustannustehokas ratkaisu satamille ja terminaaleille, jotka haluavat valmistautua alusten koon jatkuvaan kasvuun nopeasti. Kalmarin paikallinen nosturipalveluiden osaamiskeskus, jolla on asiantuntemusta vaativista toimituksista, vastaa koko projektin toteutuksesta."

MSC Terminal VLC:n johtaja Sven Valentin kommentoi: "Suurin etu Kalmarin kanssa työskentelyssä on heidän kiistaton tekninen osaamisensa ja loistava palvelutasonsa. Kahdeksan nosturin uudistaminen on melkoinen hanke, mutta Kalmar on toteuttanut vastaavia muutosprojekteja niin menestyksekkäästi, että luotamme täysin heidän kykyynsä vastata tarpeisiimme."

MSC Terminal VLC on uudelleenlaivauksen solmukohta ja jakeluportti Iberian niemimaalle sekä Etelä-Eurooppaan. Terminaali käsittelee tällä hetkellä 1,6 miljoonaa TEU:ta vuodessa. Kalmar on aiemmin sähköistänyt kaksi Terex Nöell -mobiilipukkinosturia (RTG-nosturia) terminaalissa.

Lisätietoja tiedotusvälineille:

José Ignacio Fernández, johtaja, Crane Upgrades, Kalmar South EMEA, tel. +34956667564

Maija Eklöf, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Kalmar, puh. 020 777 4096, maija.eklof@kalmarglobal.com

Kalmar on osa Cargotecia. Cargotecin liikevaihto vuonna 2014 oli noin 3,4 miljardia euroa, ja konserni työllistää noin 11 000 henkilöä. Cargotecin B-sarjan osake on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä kaupankäyntitunnuksella CGCBV. www.cargotec.fi