Cargotec on saanut päätökseen merikuljetusalan ohjelmistoyritys INTERSCHALTin oston

CARGOTEC OYJ, PÖRSSITIEDOTE, 2.3.2016 KLO 15.00

Cargotec on saanut päätökseen INTERSCHALT maritime systems AG:n oston saatuaan vaadittavat viranomaishyväksynnät. Yritysosto julkistettiin 20.1.2016. Hankinta vahvistaa Cargotecin ja sen Kalmar- ja MacGregor-liiketoiminta-alueiden ohjelmistostrategiaa ja täydentää Cargotecin strategista tavoitetta olla älykkään lastinkäsittelyn markkinajohtaja.

Cargotec konsolidoi INTERSCHALTin ohjelmistoliiketoiminnan tuloksen Kalmar-liiketoiminta-alueeseen ja palveluliiketoiminnan tuloksen MacGregor-liiketoiminta-alueeseen maaliskuusta 2016 lukien.

Lisätietoja lehdistölle:
Maija Eklöf, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Kalmar, puh. 020 777 4096, maija.eklof@kalmarglobal.com

Lisätietoja sijoittajille:
Paula Liimatta, sijoittajasuhdejohtaja, Cargotec Oyj, puh. 020 777 4084

Cargotec (Nasdaq Helsinki: CGCBV) on johtava lastin- ja kuormankäsittelyalan ratkaisujen toimittaja, jonka tavoite on olla älykkään lastinkäsittelyn markkinajohtaja. Cargotecin liiketoiminta-alueet Kalmar, Hiab ja MacGregor tarjoavat asiakkaille tuotteet ja huoltopalvelut, jotka takaavat jatkuvan, luotettavan ja vastuullisen toiminnan. Cargotecin liikevaihto vuonna 2015 oli noin 3,7 miljardia euroa, ja konserni työllistää lähes 11 000 henkilöä. www.cargotec.fi