Cargotec on saanut päätöksen 13 miljoonan Yhdysvaltain dollarin korvausvelvollisuudesta paikallisesta alioikeudesta USA:ssa

CARGOTEC OYJ, PÖRSSITIEDOTE, 11. LOKAKUUTA 2016 KLO 9.45

Cargotec on saanut paikallisen alioikeuden  lautamiespäätöksen 13 miljoonan Yhdysvaltain dollarin korvausvelvollisuudesta Hempsteadissa, USA:ssa. Päätös edellyttää paikallisen tuomarin vahvistusta. Päätös liittyy Cargotec USA:n vuosina 2010 ja 2011 käymiin, tuloksettomina päättyneisiin yrityskauppaneuvotteluihin, joihin liittynyttä luottamusvelvoitetta Cargotecin väitetään rikkoneen.

Cargotecin mielestä syyte on perusteeton, ja Cargotec tulee valittamaan päätöksestä seuraavaan oikeusasteeseen. Cargotecin arvion mukaan päätöksellä ei ole vaikutusta vuoden 2016 tulokseen.

Lisätiedot:
Outi Aaltonen, lakiasiainjohtaja, puh.  020 777 4020
Hanna-Maria Heikkinen, sijoittajasuhdejohtaja, puh. 020 777 4084

Cargotec (Nasdaq Helsinki: CGCBV) on johtava lastin- ja kuormankäsittelyalan ratkaisujen toimittaja, jonka tavoite on olla älykkään lastinkäsittelyn markkinajohtaja. Cargotecin liiketoiminta-alueet Kalmar, Hiab ja MacGregor tarjoavat asiakkaille tuotteet ja huoltopalvelut, jotka takaavat jatkuvan, luotettavan ja vastuullisen toiminnan. Cargotecin liikevaihto vuonna 2015 oli noin 3,7 miljardia euroa, ja konserni työllistää yli 11 000 henkilöä. www.cargotec.fi