Kalmar toimittaa 18 täysin sähköistä automaattisesti ohjattua kuljetusvaunua PSA Singaporelle

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 21 KESÄKUUTA 2016 KLO 14.00

Cargoteciin kuuluva Kalmar on saanut läpimurtotilauksen 18 täysin sähköisen ja automaattisen kuljetusvaunun (Automated Guided Vehicle, AGV) toimittamisesta PSA Singaporelle. Tilaus on osa PSA:n strategista investointia automaatioteknologiaan, minkä tarkoituksena on säilyttää yhtiön asema yhtenä maailman johtavana konttisatamana. Laitteet toimitetaan vuoden 2017 aikana.

"PSA Singaporen projekti on yksi uusista tuotekehityshankkeistamme, ja se osoittaa kykymme toimittaa uusia ratkaisuja täysin automaattiseen terminaaliin. Kalmarin ja PSA Singaporen välinen avoimuus ja joustavuus ovat menestyksemme kulmakiviä. Tämä tilaus on osoitus yhteistyömme vahvuudesta," sanoo Ismo Matinlauri, Kalmarin automaatioratkaisujen ja -projektien myynnistä ja markkinoinnista vastaava johtaja.

PSA:lle tehty uusi, täysin sähköinen ja automaattinen kuljetusvaunu täydentää Kalmarin tuotevalikoimaa älykkäässä kontinkäsittelyssä. Kalmar on esitellyt useita tuotteita alan ensimmäisenä, kuten automatisoidun konttilukin vuonna 2005, hybridi-kuljetuslukin vuonna 2013 ja viimeisimpänä täysin sähköisen Kalmar FastCharge(TM) ratkaisun vuonna 2015. Täysin sähköisten AGV-laitteiden toimittaminen PSA:lle vahvistaa Kalmarin johtavaa asemaa konttikuljetuksissa ja satama-automaatiossa. Kalmarin tuotevalikoima on markkinoiden laajin, ja se palvelee monenlaisia asiakastarpeita.

Kalmarilla on monivuotinen kokemus erilaisten satamalaitteiden ja -palveluiden toimittamisesta PSA Singaporelle. Kumppanuus sisältää terminaalitraktoreiden, konttikurottajien ja tyhjien konttien käsittelylaitteiden toimittamista ja huoltopalveluita.

Lisätietoja tiedotusvälineille:

Ismo Matinlauri, johtaja, ratkaisumyynti ja markkinointi, Kalmar Automation and Projects, puh. 040 501 3495 ismo.matinlauri@kalmarglobal.com

Maija Eklöf, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Kalmar, puh. 020 777 4096, maija.eklof@kalmarglobal.com

Lisätietoja sijoittajille:

Leena Lie, viestintäjohtaja, Cargotec, puh. 020 777 4483

Kalmar on osa Cargotecia. Cargotecin liikevaihto vuonna 2015 oli noin 3,7 miljardia euroa, ja konserni työllistää noin 11 000 henkilöä. Cargotecin B-sarjan osake on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä kaupankäyntitunnuksella CGCBV. www.cargotec.fi