Kalmarille suuri 23 konttilukin tilaus Transnetiltä Etelä-Afrikasta

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 14. MARRAKUUTA 2016 KLO 10

Cargoteciin kuuluva Kalmar on saanut suuren tilauksen 23 diesel-sähkökäyttöisen konttilukin toimittamisesta Transnet Port Terminalsille (TPT) Durbanin sataman laiturille 2. Kyseessä on Etelä-Afrikan konttilukkitoimintojen keskus, jonka käsittelykapasiteetti on tällä hetkellä 2,6 miljoonaa TEU:ta. Sopimus sisältää myös paikan päällä koulutustarkoituksiin käytettävän konttilukkisimulaattorin toimituksen. Tilaus kirjattiin Cargotecin vuoden 2016 kolmannelle neljännekselle, ja toimitukset toteutetaan vuoden 2017 aikana.

TPT:n hankinnoista vastaava vt. pääjohtaja Thandi Sabelo kertoo: "Kalmar täytti vaatimuksemme ja osoitti pystyvänsä toimittamaan ratkaisun, joka tukee tavoitteitamme kehittää paikallista suorituskykyä sekä parantaa henkilöstömme pysyvyyttä tuomalla koulutusmahdollisuuksia ja teknologista taitotietoa. Osa koneiden rakenteista valmistetaan paikan päällä Durbanissa yhteistyössä kumppanimme Transnet Engineeringin kanssa. Tämä on tärkeä merkkipaalu paikallisten kehitysaloitteiden edistämisessä."

Pekka Helimo, Kalmarin älykkäistä konttikenttäkuljetusjärjestelmistä vastaava myyntipäällikkö, sanoo: "Olemme iloisia tästä tilauksesta, joka perustuu Kalmarin ja Transnetin pitkäaikaiseen kumppanuuteen. Aikaisempi konttilukkitoimituksemme saatiin päätökseen lokakuussa 2014, ja Transnetillä on jo käytössä merkittävä kalusto Kalmarin konttilukkeja Durbanin satamassa. Olemme sitoutuneet järjestämään asiakkaallemme paikallisen huoltopalvelutiimin tuen paikan päällä."

Kalmar ESC 440 -konttilukeissa yhdistyvät erinomainen suorituskyky ja tuottavuus sekä alhaiset ylläpito- ja käyttökustannukset. Asiakaslähtöinen suunnittelu mahdollistaa merkittävät ympäristöedut. Koneet on varustettu viimeisimmällä voimansiirtotekniikalla, jonka etuja ovat alhainen polttoaineenkulutus ja hyvä huollettavuus sekä alhaiset käyttöajan kokonaiskustannukset. TPT tilasi Kalmarilta diesel-sähkökäyttöisiä konttilukkeja, joissa on yhden kontin nostojärjestelmä ja 40 tonnin nostokapasiteetti.

Lisätietoja tiedotusvälineille:

Pekka Helimo, myyntipäällikkö, älykkäät konttikenttäkuljetusjärjestelmät, Kalmar, p. 050 559 6413

Maija Eklöf, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Kalmar, p. 020 777 4096, maija.eklof@kalmarglobal.com

Kalmar on osa Cargotecia. Cargotecin (Nasdaq Helsinki: CGCBV) liikevaihto vuonna 2015 oli noin 3,7 miljardia euroa, ja konserni työllistää yli 11 000 henkilöä. www.cargotec.fi