Cargotec päivittää taloudelliset tavoitteensa: 10 prosentin liikevoittomarginaali 3-5 vuoden kuluessa

CARGOTEC OYJ, PÖRSSITIEDOTE, 5.9.2017 KLO 9.00

Cargotec on päivittänyt taloudelliset tavoitteensa ennen pääomamarkkinapäiväänsä, joka pidetään Lontoossa 12.9.2017 klo 12.30 (GMT) alkaen.

Merkittävimmät muutokset:
- Tavoitteena 10 prosentin liikevoittomarginaali 3-5 vuoden kuluessa
- Tavoitteena, että huolto- ja ohjelmistoliiketoiminnan liikevaihto on vähintään 1,5 miljardia euroa 3-5 vuoden kuluessa
- Tavoitteena kasvava osinko, joka on 30-50 prosenttia osakekohtaisesta tuloksesta ja osingon maksaminen kahdesti vuodessa*

Aiemmat tavoitteet Päivitetyt tavoitteet
Kasvu nopeampaa kuin markkinoiden kasvu Kasvu nopeampaa kuin markkinoiden kasvu
10 prosentin EBIT-marginaali yli syklin jokaisella liiketoiminta-alueella Cargotecin liikevoittomarginaali 10 prosenttia 3-5 vuoden kuluessa
40 prosenttia liikevaihdosta huolto- ja ohjelmistoliiketoiminnasta 40 prosenttia liikevaihdosta huolto- ja ohjelmistoliiketoiminnasta, vähintään 1,5 miljardia euroa 3-5 vuoden kuluessa
Osinko 30-50 prosenttia osakekohtaisesta tuloksesta Kasvava osinko, joka on 30-50 prosenttia osakekohtaisesta tuloksesta, osingon maksaminen kahdesti vuodessa*
15 prosentin tuotto sijoitetulle pääomalle (ROCE) yli syklin 15 prosentin tuotto sijoitetulle pääomalle (ROCE) 3-5 vuoden kuluessa
Nettovelkaantumisaste (gearing) alle 50 % Nettovelkaantumisaste (gearing) alle 50 %

*Vuoden 2018 varsinaiselle yhtiökokoukselle tehtävä esitys

Päivitetyt taloudelliset tavoitteet kuvastavat Cargotecin parantunutta kannattavuutta ja lisääntynyttä vakautta. Korkeatasoinen ja kattava huoltoliiketoiminta, johtava asema digitalisaatiossa ja hyvä johtajuus ovat Cargotecin strategian kulmakiviä, joilla pyrimme älykkään lastinkäsittelyn globaaliksi markkinajohtajaksi.

Lontoossa 12.9.2017 pidettävässä pääomamarkkinapäivässä kerrotaan lisää siitä, miten Cargotec saavuttaa taloudelliset tavoitteensa ja miten strategian kulmakivien kehittäminen jatkuu.

Voit lukea lisää ja ilmoittautua pääomamarkkinapäivään osoitteessa cargotec.fi/sijoittajat

Hanna-Maria Heikkinen, sijoittajasuhdejohtaja, puh. +358 20 777 4084
Mikko Puolakka, talous- ja rahoitusjohtaja, puh. +358 20 777 4105

Cargotecin (Nasdaq Helsinki: CGCBV) johtavat lastin- ja kuormankäsittelyn ratkaisut lisäävät älykkyyttä tavaravirtoihin ja sujuvoittavat arkea. Cargotecin liiketoiminta-alueet Kalmar, Hiab ja MacGregor ovat alojensa edelläkävijöitä. Niiden ainutlaatuinen asema satamissa, merillä ja maanteillä takaa maailmanlaajuisten tavaravirtojen optimoinnin, ja ne luovat asiakkailleen kestävää arvoa. Cargotecin liikevaihto vuonna 2016 oli noin 3,5 miljardia euroa, ja yhtiö työllistää yli 11 000 henkilöä. www.cargotec.fi