Cargotec parantaa Kalmarin kasvumahdollisuuksia organisoimalla sen toiminnot uudelleen ja nimittämällä Stefan Lampan Kalmar Mobile Solutions -yksikön johtoon

CARGOTEC OYJ, PÖRSSITIEDOTE, 7. MAALISKUUTA 2019 KLO. 11.30

Parantaakseen Kalmarin kasvumahdollisuuksia Cargotec uudelleenorganisoi sen toiminnot 1. huhtikuuta 2019 alkaen kolmeksi strategiseksi liiketoimintayksiköksi: Kalmar Mobile Solutions, Kalmar Automation Solutions ja Navis. Cargotecin taloudellinen raportointi säilyy ennallaan, perustuen kolmeen liiketoiminta-alueeseen Kalmar, Hiab ja MacGregor.

Stefan Lampa (s. 1964) on nimitetty Kalmar Mobile Solutions -yksikön johtajaksi ja Cargotecin johtoryhmän jäseneksi. Tämänhetkinen Kalmar-liiketoiminta-alueen johtaja Antti Kaunonen on nimitetty Kalmar Automation Solutions -yksikön johtajaksi, ja hän jatkaa johtoryhmän jäsenenä. Benoit de la Tour jatkaa nykyisessä tehtävässään Navis-yksikön johtajana. Stefan Lampa, Antti Kaunonen ja Benoit de la Tour raportoivat Cargotecin toimitusjohtaja Mika Vehviläiselle. Hiabissa ja MacGregorissa ei tapahdu muutoksia.

Stefan Lampa tulee Cargoteciin KUKA Robotics -yhtiöstä, missä hän toimi KUKA Roboterin toimitusjohtajana. Lampa tuo mukanaan laajaa ohjelmisto- ja robotiikkaosaamista, ja hänellä  on kokemusta liiketoimintamuutosten johtamisesta, kun tavoitellaan eri markkinoilla toimivan ratkaisutarjoajan asemaa.

1. huhtikuuta 2019 alkaen Cargotecin johtoryhmään kuuluvat
  • Mika Vehviläinen, toimitusjohtaja
  • Mikko Puolakka, talous- ja rahoitusjohtaja
  • Mikko Pelkonen, henkilöstöjohtaja
  • Mikael Laine, strategiajohtaja
  • Soili Mäkinen, tietohallintojohtaja
  • Stefan Lampa, Kalmar Mobile Solutions -yksikön johtaja
  • Antti Kaunonen, Kalmar Automation Solutions -yksikön johtaja
  • Scott Phillips, Hiabin johtaja
  • Michel van Roozendaal, MacGregorin johtaja
Cargotecin toimitusjohtaja Mika Vehviläinen: "Tänään ilmoitetut muutokset ovat tärkeä askel tavoitteessamme muuttaa Cargotec hyvästä erinomaiseksi yritykseksi. Uusi Kalmar-organisaatio auttaa meitä keskittymään satama-automaatioliiketoiminnan kasvumahdollisuuksiin sekä luomaan Kalmar Mobile Solutionsissa kannattavaa kasvua ja asiakaslähtöisyyttä ratkaisumyynnillä ja maailmanluokan toimitusketjun avulla."

"Uudelleenorganisoitu rakenteemme tukee strategiaamme, ja uusi organisaatio tehostaa strategiamme toteuttamista. Haluan kiittää Antti Kaunosta hänen tähänastisesta erinomaisesta työstään Kalmarissa ja toivottaa sekä hänelle että Stefanille onnea heidän uusissa rooleissaan".

Mika Vehviläinen, toimitusjohtaja, Cargotec, tiedustelut konserniviestinnästä, puh. 040 570 1878
Hanna-Maria Heikkinen, sijoittajasuhdejohtaja, puh. 040 8262 172

Cargotecin (Nasdaq Helsinki: CGCBV) johtavat lastin- ja kuormankäsittelyn ratkaisut lisäävät älykkyyttä tavaravirtoihin ja sujuvoittavat arkea. Cargotecin liiketoiminta-alueet Kalmar, Hiab ja MacGregor ovat alojensa edelläkävijöitä. Niiden ainutlaatuinen asema satamissa, merillä ja maanteillä takaa maailmanlaajuisten tavaravirtojen optimoinnin, ja ne luovat asiakkailleen kestävää arvoa. Cargotecin liikevaihto vuonna 2018 oli noin 3,3 miljardia euroa, ja yhtiö työllistää noin 12 000 henkilöä. www.cargotec.fi