Cargotecin MacGregor saattaa päätökseen TTS Groupin marine- ja offshoreliiketoimintojen oston

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 31. HEINÄKUUTA 2019 KLO 20.30

Cargotecin MacGregor on saattanut päätökseen TTS Group ASA:n marine- ja offshore-liiketoimintojen oston. Cargotec ilmoitti helmikuussa 2018 aikomuksestaan ostaa kyseiset liiketoiminnat yritysarvoon 87 miljoonaa euroa.

Yrityskauppa toteutui, koska yhtiö on saanut vaaditut viranomaishyväksynnät. Ostetut liiketoiminnot integroidaan MacGregorin toimintamalliin ja konsolidoidaan MacGregoriin tulokseen 1.8.2019 alkaen.

Alustavien arvioiden mukaan noin 30 prosenttia TTS:n liikevaihdosta liittyy TTS-yhtiöihin, joissa konsernin omistus on 50 prosenttia. Cargotec suunnittelee konsolidoivansa kyseiset yhtiöt pääomaosuusmenetelmää käyttäen, jossa 50 prosenttia yhtiöiden tuloksesta esitetään Cargotecin tilinpäätöksessä omalla rivillään ennen liikevoittoa, eikä esimerkiksi yhtiöiden liikevaihtoa konsolidoida Cargotecin liikevaihtoon.

Pasi Lehtonen, Senior Vice President, Finance, MacGregor
Puh. +65 91737550, pasi.lehtonen@macgregor.com

Robin Thuillier, Communications Director, MacGregor
Puh. +65 9730 4301, robin.thuillier@macgregor.com