Kalmar ja Medcenter Container Terminal jatkavat pitkäaikaista yhteistyötään uudella konttilukkitilauksella

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 30. HUHTIKUUTA 2019 KLO 10

Cargoteciin kuuluva Kalmar toimittaa yhteensä 32 diesel-sähkökäyttöistä konttilukkia Italiaan Medcenter Container Terminalille (MCT), jonka omistaa Terminal Investment Limited (TIL). Tilaus kirjattiin Cargotecin vuoden 2019 toisen vuosineljänneksen tilauskantaan, ja kaikki laitteet on suunniteltu toimitettavaksi vuoden 2019 neljännen vuosineljänneksen loppuun mennessä.

MCT sijaitsee eteläitalialaisessa Gioia Tauron suursatamassa, joka pystyy käsittelemään suurimpiakin Aasian-Välimeren reittien aluksia. Terminaalin läpi on kulkenut yli 50 miljoonaa TEU:ta sen jälkeen, kun se aloitti toimintansa vuonna 1995. Terminaalin kapasiteetti on 4,2 miljoonaa TEU:ta vuodessa. Yhteensä Kalmar on toimittanut MCT:lle 164 konttilukkia terminaalin avaamisen jälkeen.

Kalmarin konttilukeissa on erittäin taloudellinen dieselsähköinen voimanlähde ja ne ovat ketteriä, hiljaisia ja helposti huollettavia. Tilava ergonominen ohjaamo ja intuitiivinen käyttöliittymä parantavat tuottavuutta varmistamalla kuljettajille mahdollisimman hyvän käyttökokemuksen. Kalmarin konttilukit täyttävät uusimmat pakokaasupäästövaatimukset ja ne voidaan tarvittaessa automatisoida jälkiasennuksena.

Marc Desmons, Equipment Engineering Director, TIL: "MCT on toimintansa alusta lähtien luottanut vahvasti Kalmarin konttilukkiteknologiaan, joten kun tuli aika harkita kaluston uusimista, tämän menestyksekkään kumppanuussuhteen jatkaminen oli luonnollinen valinta. Kalmarin koneet tunnetaan luotettavuudestaan ja monikäyttöisyydestään sekä vahvasta paikallisesta huoltotuestaan. Lisäksi Kalmar pystyi takaamaan lyhyen toimitusajan, joten kaikki 32 uutta konetta toimitetaan tämän vuoden loppuun mennessä."

Aki Heikkinen, myyntijohtaja, Intelligent Horizontal Transportation Solutions, Kalmar: "On hienoa, että voimme tämän uuden tilauksen ansiosta entisestäänkin lujittaa yhteistyötämme MCT:n kanssa. Olemme ylpeitä siitä, että konttilukkimme ovat jatkossakin suuressa roolissa terminaalin toiminnassa. Uudet koneet tulevat osaksi  suurta Kalmar-konttilukki- ja mobiililaitekalustoa ja auttavat terminaalia saavuttamaan tavoitteensa maksimoimalla sen toiminnan taloudellisuuden ja tuottavuuden."

Lisätietoja lehdistölle:

Aki Heikkinen, myyntijohtaja, Intelligent Horizontal Transportation Solutions, Kalmar, +358 40 828 5058, aki.heikkinen@kalmarglobal.com

Maija Eklöf, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Kalmar, puh.: +358 20 777 4096, maija.eklof@kalmarglobal.com

Kalmar on osa Cargotecia. Cargotecin (Nasdaq Helsinki: kaupankäyntitunnus CGCBV) liikevaihto vuonna 2018 oli noin 3,3 miljardia euroa, ja konserni työllistää noin 12 000 henkilöä. www.cargotec.com