Cargotec allekirjoitti 330 miljoonan euron vastuullisuustavoitteisiin sidotun valmiusluoton

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 21. JOULUKUUTA 2022 KLO 13.00

Cargotec Oyj on allekirjoittanut 330 miljoonan euron vastuullisuustavoitteisiin sidotun valmiusluoton seitsemän yhteistyöpankin kanssa 21.12.2022. Valmiusluoton sopimusaika on viisi vuotta, ja siihen sisältyy kaksi yhden vuoden jatko-optiota. Valmiusluoton tarkoitus on jälleenrahoittaa olemassa oleva 300 miljoonan euron valmiusluotto, joka erääntyy kesäkuussa 2024. Tällä limiittisopimuksella Cargotec vahvistaa pitkän aikavälin likviditeettiään ja sisällyttää vastuullisuustavoitteet osaksi sopimusta.

Valmiusluoton vastuullisuustavoitteella on suora yhteys Cargotecin ilmastotavoitteeseen vähentää hiilidioksidipäästöjä koko Cargotecin arvoketjussa 50 prosentilla vuoteen 2030 mennessä.

”Päästövähennystavoitteiden sisällyttäminen valmiusluottoon vahvistaa entisestään Cargotecin sitoutumista ilmastotyöhön ja on osoitus siitä, kuinka vastuullisuus on integroitu vahvasti yhtiön strategiaan", sanoo Cargotecin vastuullisuusjohtaja Päivi Koivisto.

Pekka Reijonen, rahoitusjohtaja, puh. 020 777 4148
Päivi Koivisto, vastuullisuusjohtaja puh. 040 743 0306

Cargotecin (Nasdaq Helsinki: CGCBV) johtavat lastin- ja kuormankäsittelyn ratkaisut lisäävät älykkyyttä tavaravirtoihin ja sujuvoittavat arkea. Cargotecin liiketoiminta-alueet Kalmar, Hiab ja MacGregor ovat alojensa edelläkävijöitä. Niiden ainutlaatuinen asema satamissa, merillä ja maanteillä takaa maailmanlaajuisten tavaravirtojen optimoinnin, ja ne luovat asiakkailleen kestävää arvoa. Cargotec on allekirjoittanut YK:n Global Compact -aloitteen 1,5 asteen ilmastositoumuksen. Yhtiön liikevaihto vuonna 2021 oli noin 3,3 miljardia euroa, ja se työllistää noin 11 500 henkilöä. www.cargotec.fi