Kalmar on solminut merkittävän huoltosopimuksen ruotsalaisen teräksentuottajan kanssa

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 15. JOULUKUUTA 2022 KLO 11

Cargoteciin kuuluva Kalmar on allekirjoittanut ruotsalaisen teräksentuottajan kanssa kattavan viisivuotisen huoltosopimuksen, joka sisältää laitteiden, osien ja huoltohenkilöstön toimitukset. Tilaus, jonka arvo on 25 miljoonaa euroa, kirjattiin Cargotecin vuoden 2022 Q4 tilauskertymään. Palvelusopimus astuu voimaan tammikuun 2023 alusta.

Sopimuksen mukaan Kalmar optimoi asiakkaan sisäiseen logistiikkaan kuuluvien laitteiden käytettävyyden ja tuottavuuden, kattaen kaiken tavaroiden vastaanotosta ja käsittelystä valmiiden tuotteiden valmistelusta jakelua varten. Asiakkaalla on käytössä noin 40 laitetta, jotka koostuvat sekä Kalmarin että muiden valmistajien koneista, mukaan lukien trukkeja ja konttikurottajia.

Sopimus on Kalmarin ja asiakkaan välisen yhteistyön laajennus.

Martin Hall, maajohtaja, Kalmar Sweden: "Olemme ylpeitä voidessamme jatkaa pitkäaikaista yhteistyötämme tämän tärkeän asiakkaan kanssa Ruotsin markkinoilla. Tämä tilaus osoittaa kykymme tarjota räätälöityjä, kattavia huoltosopimuksia, jotka keskittyvät asiakkaiden keskeisiin suorituskyvyn mittareihin ja joita tukevat digitaaliset ratkaisut. Tällä täyden palvelun sopimuksella tuemme asiakasta keskittymään täysin omaan liiketoimintaansa samalla kun varmistamme, että heidän sisäiset logistiikkaprosessinsa ovat käyttäjäystävällisiä ja mahdollisimman tehokkaita. Sopimus tukee myös asiakkaan siirtymistä kohti kestävämpää toimintaa."

Lisätietoa lehdistölle:

Martin Hall, maajohtaja, Kalmar Sweden, puh. +46 70 623 20 63

Maija Eklöf, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Kalmar, puh. +358 20 777 4096, maija.eklof@kalmarglobal.com

Kalmar on osa Cargotec-konsernia. Cargotecin (Nasdaq Helsinki: kaupankäyntitunnus CGCBV) liikevaihto vuonna 2021 oli noin 3,3 miljardia euroa, ja konserni työllistää noin 11 000 henkilöä. www.cargotec.com