Kalmarin ekotehokkaat keskisuuret sähkötrukit parantavat BJB Lift Trucksin kaluston vastuullisuutta Isossa-Britanniassa

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 27. KESÄKUUTA 2023 KLO 10

Cargoteciin kuuluva Kalmar on tehnyt sopimuksen materiaalinkäsittelylaitteiden toimittajan BJB Lift Trucks Ltd:n (BJB) kanssa 15 keskisuuren sähkötrukin toimittamisesta Isoon-Britanniaan. Suuri tilaus kirjattiin Cargotecin vuoden 2023 toisen neljänneksen tilauskantaan, ja toimituksen on määrä tapahtua vuoden 2023 viimeisellä neljänneksellä.

BJB on johtava materiaalinkäsittelyratkaisujen toimittaja Isossa-Britanniassa. Yrityksen pääkonttori sijaitsee Grimsbyssä Itä-Midlandsin alueella, ja se palvelee asiakkaita kaikkialla Britanniassa tarjoamalla laajan valikoiman haarukkatrukki-, teollisuus- ja rakennuskoneratkaisuja sekä käyttäjäkoulutuspalveluita. BJB:n nykyiseen kalustoon kuuluu 36 dieselkäyttöistä keskisuurta Kalmar-haarukkatrukkia.

Kalmarin keskisuuret sähkötrukit tarjoavat saman suorituskyvyn kuin tehokkaat dieseltrukit, mutta ilman päästöjä, melua ja tärinää. Niissä on ergonomisesti muotoiltu EGO-ohjaamo, joka tuottaa erinomaisen ajokokemuksen säädettävien ohjauspaneelien, ohjauspyörän ja istuimen sekä poikkeuksellisen näkyvyyden ansiosta.

Ian Roden, johtaja, BJB: ”Sähkökäyttöisistä haarukkatrukeista on tulossa yhä suositumpi tapa vähentää päästöjä ja polttoainekustannuksia monissa eri materiaalinkäsittelytarkoituksissa. Kalmar on BJB:n luotettu kumppani, ja keskisuuri Kalmar-sähkötrukki on huippulaadukas ratkaisu, jolla täydennämme mielellämme kalustoamme.”

Mike Corcoran, aluemyyntipäällikkö, Kalmar UK & Ireland: ”Hyväksi osoitettu sähköinen voimansiirtomme poistaa päästöt jo niiden lähteellä ja lisäksi vähentää merkittävästi melua, mikä mahdollistaa vuorotyön ja työskentelyn lähellä asutusta. Olemme tyytyväisiä voidessamme jatkaa BJB:n tukemista hyväksi osoitetuilla ratkaisuilla, jotka parantavat kaluston vastuullisuutta.”

Lisätietoja lehdistölle:

Peter McCance, maajohtaja, UK & Ireland, Kalmar, puhelin: +44 791 746 0890, peter.mccance@kalmarglobal.com

Maija Eklöf, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Kalmar, puhelin: 020 777 4096, maija.eklof@kalmarglobal.com

Kalmar on satamien, terminaalien, jakelukeskusten ja raskaan teollisuuden kestävien lastinkäsittelyratkaisujen globaali markkinajohtaja. Laajan sähkötoimisten tuotteiden valikoimamme ja maailmanlaajuisen palveluverkostomme ansiosta voimme auttaa asiakkaitamme tekemään toiminnastaan entistäkin turvallisempaa, ekotehokkaampaa ja tuottavampaa. Yhteistyössä kehitettävät innovatiiviset ratkaisut muokkaavat alamme tulevaisuutta asiakkaidemme eduksi. www.kalmarglobal.com

Kalmar on osa Cargotec-konsernia. Cargotecin (Nasdaq Helsinki: kaupankäyntitunnus CGCBV) liikevaihto vuonna 2022 oli noin 4,1 miljardia euroa, ja konserni työllistää noin 11 500 henkilöä. www.cargotec.com