Star Container Services valitsi Kalmarin tyhjien konttien käsittelylaitteet Rotterdamin Maasvlakten terminaalin laajennukseen

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 18. JOULUKUUTA 2023 KLO 10

Cargoteciin kuuluva Kalmar on allekirjoittanut suuren sopimuksen 12 tyhjien konttien käsittelylaitteen toimittamisesta globaaleja logistiikkapalveluja toimittavalle Star Container Services B.V.:lle. Laitteet toimitetaan Rotterdamin Maasvlakten terminaaliin. Tilaus, joka sisältää myös kuuden vuoden Kalmar Complete Care -huoltosopimuksen, kirjattiin Cargotecin vuoden 2023 viimeisen neljänneksen saatuihin tiauksiin, ja koneiden suunniteltu toimitusajankohta on vuoden 2024 toisella neljänneksellä.

Star Container Services investoi lastinkäsittelykalustoon tukeakseen toimintansa merkittävää laajentamista Rotterdamin Maasvlaktessa, jossa konttimäärien odotetaan kasvavan jyrkästi tulevina vuosina. Rotterdamin uusimmassa satamassa Maasvlaktessa sijaitsee Euroopan suurin konttikeskittymä, ja sieltä on avoin yhteys Pohjanmerelle.

Star Container Servicesille toimitettavissa tyhjien konttien käsittelylaitteissa on ekotehokkaat Stage V -moottorit ja erityinen turvakehikko. Niihin asennetaan myös Kalmar EGO -ohjaamo, jonka edistyksellinen ergonomia lisää mukavuutta ja parantaa näkyvyyttä kaikkiin suuntiin, sekä uusi kallistusominaisuus, joka parantaa kuljettajan vakautta ja hallintaa.

Andre Van Tonder, toimitusjohtaja, Star Container Services: ”Rotterdam Maasvlakten valtava laajennusprojekti on meille tärkeä askel eteenpäin, ja tarvitsemme luotettavia ja polttoainetehokkaita laitteita tukemaan tätä laajennusta. Kalmarin tyhjien konttien käsittelylaitteet ovat ihanteellinen ratkaisu tähän projektiin, koska ne tarjoavat erinomaisen luotettavuuden, polttoainetalouden ja kuljettajan mukavuuden alhaisilla kokonaiskustannuksilla.”

John Schut, myyntipäällikkö, Kalmar Benelux: ”Olemme ylpeitä siitä, että Star Container Services on jälleen kerran luottanut Kalmarin laitteisiin Rotterdamin toimintojensa merkittävässä laajentamisessa. Tuotetarjontamme lisäksi paikallisella palvelukyvyllämme on ollut ratkaiseva osa sopimuksen varmistamisessa, sillä se antaa asiakkaalle varmuuden siitä, että heidän laitteensa saavat parasta mahdollista pitkäaikaishuoltoa.”

John Schut, myyntipäällikkö, Kalmar Benelux, puh. +31 610 309191, john.schut@kalmarglobal.com

Maija Eklöf, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Kalmar, puhelin: +358 20 777 4096, maija.eklof@kalmarglobal.com

Kalmar on satamien, terminaalien, jakelukeskusten ja raskaan teollisuuden kestävien lastinkäsittelyratkaisujen globaali markkinajohtaja. Laajan sähkötoimisten tuotteiden valikoimamme ja maailmanlaajuisen palveluverkostomme ansiosta voimme auttaa asiakkaitamme tekemään toiminnastaan entistäkin turvallisempaa, ekotehokkaampaa ja tuottavampaa. Yhteistyössä kehitettävät innovatiiviset ratkaisut muokkaavat alamme tulevaisuutta asiakkaidemme eduksi. www.kalmarglobal.com www.kalmarglobal.com

Kalmar on osa Cargotec-konsernia. Cargotecin (Nasdaq Helsinki: kaupankäyntitunnus CGCBV) liikevaihto vuonna 2022 oli noin 4,1 miljardia euroa, ja konserni työllistää noin 11 700 henkilöä. www.cargotec.com