
3+1 syytä digitalisoida kalustosi
Kaluston digitalisointi tarjoaa ainutlaatuisen tilaisuuden tehostaa toimintoja, vähentää kustannuksia ja hallita liiketoimintaa paremmin kuin koskaan ennen. Mutta miksi yritysten pitäisi digitalisoida kalustonsa ja miten ne voivat aloittaa? Ellen Costa, Kalmarin Latinalaisen Amerikan huoltomyyntipäällikkö, kertoo, miten MyKalmar INSIGHT tuottaa konkreettisia tuloksia.
Lisää tehokkuutta ja minimoi seisonta-ajat: 3+1 kaluston digitalisoinnin edut
Miksi kaluston digitalisointi hyödyttää nykyaikaisia toimintoja
Koneiden digitalisoinnissa ei ole kyse vain teknologian käyttöönotosta, vaan saumattoman yhteyden ja muutoksen mahdollistamisesta. Digitalisointi auttaa yrityksiä puuttumaan tehottomuuteen, minimoimaan seisonta-aikoja ja parantamaan kokonaissuorituskykyä muuttamalla reaaliaikaiset tiedot käyttökelpoisiksi oivalluksiksi.
Varhaiset omaksujat näyttävät tietä
Yritykset, jotka ottavat digitalisoinnin käyttöön, näkevät välittömiä hyötyjä päästöjen seurannasta ennakoivaan kunnossapitoon. Varhainen käyttöönotto tarjoaa kilpailuetua, ja se tekee yrityksistä johtavia toiminnan tehokkuuden suhteen.
"Yli 90 prosenttia asiakkaistamme käyttää sekakalustoa. MyKalmar INSIGHTin avulla voit hallita jokaista laitetta valmistajasta riippumatta. Se muuttaa pelin", Costa huomauttaa.
3+1 reasons to digitize your fleet
- Maximize operational efficiency
Digitalisation enables managers to visualize their entire operations clearly. Real-time insights help identify bottlenecks, improve workflows, and optimize resource allocation.
"Digitalisation gives you a view on bottlenecks you didn’t even know existed," says Costa. - Reduce costs across the board
By addressing inefficiencies, digitisation leads to significant savings on fuel, maintenance, and downtime. One customer, for instance, achieved a 20% reduction in fuel costs within the first year of using MyKalmar INSIGHT.
"Minimizing downtime is one of the most immediate benefits. Proactive maintenance and real-time alerts help keep operations running smoothly, avoiding costly disruptions," Costa adds. - Enhance visibility and control
With digitisation, stakeholders at every level—from operators to executives—gain tools to make data-driven decisions.
"MyKalmar INSIGHT provides around 15 customized reports to choose from based on your specific needs," Costa highlights.
+1: Compatibility with mixed fleets
A standout benefit of MyKalmar INSIGHT is its compatibility with equipment from multiple manufacturers. This is especially important as over 90% of customers manage mixed fleets. Consolidating data on one platform streamlines processes and simplifies decision-making.
How to begin your digitisation journey
Embarking on fleet digitisation starts with clarity about your objectives. Begin by evaluating where inefficiencies lie, such as downtime, fuel usage, or maintenance gaps. Digitalisation equips you with real-time data insights to address these challenges and unlock long-term operational gains.
Next, align your team and resources to ensure a seamless transition. Setting clear goals and selecting the right tools, like MyKalmar INSIGHT, will streamline the process and maximize results.
How to proceed?
Discover the steps to make fleet digitisation a success. Explore our roadmap article to learn how to implement these changes effectively.
Related articles
Subscribe and receive updates in your email
Tilaa julkaisujamme