Brisbanen satamasta maailmanluokan automatisoitu terminaali Kalmarin avulla


Olimme sitä mieltä, että viime kädessä ASC:ien ja kuljetuslukkien yhdistelmä ei ainoastaan tarjoaisi parhaan sijoitetun pääoman tuoton, vaan myös korkeimman vesiliikenteen tuottavuuden. Mark Hulme, operatiivinen johtaja, DP World Australia
DP Worldin ja Kalmarin yhteistyö on tehnyt Brisbanen satamasta yhden maailman korkeimmista automaatioasteista omaavan laitoksen. Automaatio mahdollistaa terminaalin vuosikapasiteetin kasvun 600 000:sta 900 000:een TEU:hun sekä paremman asiakaspalvelun.
Kilpailutilanne Brisbanen satamassa koveni kolmannen operaattorin aloitettua vuonna 2012. Sataman kaksi muuta operaattoria olivat jo ottaneet käyttöön automatisoidut järjestelmät ja laitteet. DPW Brisbane tajusi, että sen on käytettävä terminaalitilansa tehokkaammin hyödyksi ja säilyttää samalla korkeimmat mahdolliset turvallisuusstandardit, noudattaa merikuljetusten turvallisuusmääräyksiä ja tarjota loistavaa asiakaspalvelua.
Kontit siirretään miehitetyillä kuljetuslukeilla satamanosturilta vaihtoalueelle, joka sijaitsee automaattisten konttinostureiden (ASC) palveleman moduulin vesiliikennepäässä. Neljätoista Kalmarin kuljetuslukkia kuljettavat kontteja satamanostureiden ja automaattisten konttinostureiden välillä, eli aluksien ja rannan välillä. Kalmarin automatisoitu rekkakuljetuksien käsittelyratkaisu automatisoi maaliikennetoiminnot.
DP World Brisbane on ottanut käyttöön Kalmarin ja Navisin uusimman automaatioteknologian varmistaakseen täysin integroidun toiminnan, joka tarjoaa optimaalisen tuottavuuden ja alentaa käyttökustannuksia. Projekti kasvattaa terminaalin kapasiteetin 600 000:sta 900 000:een TEU:hun tehden siitä yhden maailman automatisoiduimmista terminaaleista, joka on valmis vastaamaan alan vaihtuviin vaatimuksiin niin tänään kuin huomennakin.