Ota yhteyttä
Ota yhteyttä

Kalmar AutoStrad™

Kalmar AutoStrad™ - Valitse automaatiotasosi

Kalmar AutoStrad™ perustuu Kalmar One Automation System -järjestelmään ja se antaa sinulle mahdollisuuden automatisoida kontinkäsittelytoiminnot omaan tahtiisi sekä antaa sinulle vapauden valita yrityksellesi sopivan automaatiotason. Koko konttilukkivalikoimamme voidaan asentaa tehtaalla tai jälkiasentaa automaatiovalmiiksi.

Tekniset tiedot

Tekniset tiedot AutoStrad
Pinoamiskorkeus (9'6)
3 tai 4 konttia
Nostokapasiteetti (kg)
40/50/60 tonnia
Moottori
~11 l tai ~5 l tai sähkö
Voimajärjestelmä
Diesel-Sähkö/Diesel-Hybridi/Akku
Nostojärjestelmä
Sähkövinssin köysi
Tekniset tiedot AutoStrad
Pinoamiskorkeus (9'6)
3 tai 4 konttia
Moottori
~11 l tai ~5 l tai sähkö
Voimajärjestelmä
Diesel-Sähkö/Diesel-Hybridi/Akku
Nostojärjestelmä
Sähkövinssin köysi

Ota kaikki irti automaatiosta.

Kalmar AutoStrad™ -sovelluksen avulla voit automatisoida päivittäiset toimintasi. Näin hyödyt paremmasta ennustettavuudesta, toiminnan tehokkuudesta ja korkeammasta turvallisuustasosta.

 

Kalmar AutoStrad™ antaa sinulle:

  • Voit automatisoida toimintojasi omaan tahtiisi
  • Valittavana on useita erittäin tehokkaita voimalinjoja
  • Luotettava ja turvallinen kone 
  • Parempi ennustettavuus
  • Helpompi ja turvallisempi huoltaa
  • Ratkaisu, jolla voi tarttua ja laskea muista kontinkäsittelylaitteista riippumatta
  • Erittäin joustava koska voit irrottaa toimintasi laituri- ja maatoiminnoista.

 

Kalmar AutoStrad™ järjestelmä jonka takana on Kalmar One.

Kalmar AutoStrad Application infographic

 

Tärkeimmät ominaisuudet: 

 

  • Käyttövoimana Kalmar One Automation System
  • Kalmar Key tarjoaa joustavuutta integrointiin
  • Kyky integroitua eri päätelaitteiden käyttöjärjestelmiin
  • Varmat toiminnot ja vakiintuneet prosessit
  • Saatavilla eri automaatiotasoja
  • Automaatio saatavana koko Kalmar konttilukki mallistoon
  • Mahdollisuus jälkiasentaa olemassa oleviin konttilukkeihin 
  • Liitettävyys langattoman yhteyden kautta
  • Tuki kaikenkokoisille päätelaitteille vaiheittaisen automatisoinnin avulla
  • Asteittaisen käyttöönoton tuki brownfield terminaaleissa.

 

Turvallisuus keskiössä. 

Geo aitojen avulla Kalmar AutoStrad™ voi toimia yhdessä muiden laitteiden kanssa ja sitä voidaan huoltaa turvallisesti luomalla virtuaalisia turvallisia aidattuja alueita. Kalmar AutoStrad™ laitteita käytettäessä tarvitaan edelleen perinteistä aitausta erottamaan automatisoitu piha-alue muista toiminnoista.

 

Täysin automatisoitu konttivirtaus ATH:n avulla

Automaattisen trukkihallinan (ATH) avulla voit viedä automaatiotason askeleen pidemmälle. ATH mahdollistaa täysin automatisoidun konttivirran laiturinostureiden ja rekkojen välillä automatisoimalla maatoimintojen viimeisen vaiheen - konttien lopullisen sijoittamisen maantierekkoihin. Ominaisuus on aiemmin ollut jo saatavilla Kalmarin telakkanostureihin ja se on hiljattain lisätty Kalmarin horisontaali kuljetustarjontaan.

ATH automatisoi konttien sijoittamisen automaattisista kuljetusalustoista rekkoihin terminaalin rekkojen vaihtovyöhykkeillä. Rekkakaistan mittausjärjestelmää (TLMS) käytetään rekan profiilin, sijainnin ja käytettävissä olevien konttipaikkojen mittaamiseen, kun taas kamerakuvausjärjestelmää käytetään tarkkaan paikannukseen, kun kontti asetetaan rekkaan. ATH parantaa terminaalitoimintojen turvallisuutta, ennustettavuutta ja kustannustehokkuutta, koska henkilökunnan ei tarvitse olla läsnä rekkojen vaihtovyöhykkeillä.

The business impact of RTG-AutoStrad™ terminal conversion

Rubber-Tyred Gantry crane (RTG) terminals are currently the world's most widespread type of container terminals. They offer high capacity with a relatively low initial capital investment, along with a reasonably flexible operation model that allows cranes to moved from stack to stack when needed. However, the traditional model of RTGs served by terminal tractors (TTs) offer limited options for next-generation solutions that utilise the benefits of automation while helping terminals electrify and decarbonise their operations. Kalmar AutoStrad™ automated straddle carriers offer the perfect upgrade path for some RTG terminals, enabling highly efficient use of the terminal land area with an extremely flexible operational model.

Lue lisää

Myth #5: Container scheduling and decking should be done by the TOS

To wrap up this series on the automated straddle carrier concept, we need to put to rest one final untruth. This is the idea that the Terminal Operating System is the best place to handle decision-making for the decking and scheduling of containers at the terminal.

Lue lisää

Myth #4: Automated yard operations require super advanced quay cranes

There is a general assumption that automated terminals require particularly complex ship-to-shore cranes. At least for Kalmar AutoStrad™, the opposite is in fact true. Kalmar automated straddle carriers only require a basic level of crane instrumentation and once this is in place, automated straddle carriers are much more flexible than automated guided vehicles (AGVs) in how they operate with the crane.

Lue lisää

Myth #3: Automated straddle carrier operations can’t be electrified

In conversations with terminal operators, we often encounter the idea that whatever other benefits they may offer, automated straddle carrier terminals are difficult to electrify, and hence are not a viable option for terminals looking to move to all-electric operation.

Lue lisää